Anti Anwar Ibrahim

Bila Manusia semakin gila kuasa..

Apala yang kau mengarut ni Anwar???

Posted by Anwar Ibrahim on January 14, 2008

Aku tak pernah tengok orang Malaysia yang tak pernah bersyukur menikmati kemakmuran yang kita kecapi semenjak merdeka 50 tahun dahulu. Kau ingat kau tu bagus sangat ke Anwar. Kau kutuk kerajaan Malaysia sebab Universiti Malaya berada 200 Universiti terbaik dunia berbanding universiti Singapura. Kau tak sedar ke yang kau tu belajar kat Universiti Malaya tu sebab kerajaan bagi kau peluang untuk belajar. Apa kau ingat kalau kau jadi Perdana Menteri, Universiti Malaya boleh jadi 10 universiti terbaik ke?kalau kau dapat jadi Perdana Menteri, kau rasa kau boleh bagi keuntungan beratus juta ringgit pada MAS ke? kau kan pernah jadi Menteri Kewangan dulu, tapi MAS tak untung jugak. Kau nak cakap Inggeris pun kena fikir dulu (tergagap-gagap) macam mana kau nak bawa negara kita ni ke arah kemajuan. Kau jangan nak kencing orang ramai la Anwar, kalau kau tak kena pecat dulu, aku rasa negara kita ni memang kena bayar cukai tinggi sebabnya kau pandai-pandai nak minta bantuan IMF. Bila hutang dah banyak nak bayar balik IMF, sape yang nak tanggung, rakyatla. Kau kata kerajaan ni bodoh tapi sebenarnya kau tu lagi bodoh, tak pernah bersyukur dah jadi Timbalan Perdana Menteri, lepas tu tak sabar-sabar nak jadi Perdana Menteri. Apa la punya bangang kau ni Anwar. Kalau kau tak puas hati kat Malaysia ni kau buang je la kerakyatan kau tu, pegi duduk mana-mana negara nak terima kau. Kau tengok Negara Indon, India, Filipina lepas tu kau bandingkan dengan Negara kita, apa yang tak cukup lagi? Sebenarnya yang tak cukup tu kau sorang je sebab tak dapat jadi perdana menteri betul tak?

Tengok cara kau bercakap buat aku tergelak je la. Point kau tak habis-habis pasal dengan serangan peribadi Pemimpin UMNO. Kau takde isu lain ke yang kau nak bawak. Balik-balik kes Altantuya-Najib. Tolongla Anwar, janganla tunjukkan kedunguan kau tu. Lepas tu punyala bangga kau cerita kat orang yang kerajaan China panggil kau minta bantuan kau nak majukan ekonomi China. Macamlah kau ni pakar ekonomi. Kelakar betul la lawak kau ni. Kau pertikai kenapa petumbuhan Negara China sebanyak 13% berbanding Malaysia 5 peratus setahun. Takkanlan benda ni pun aku nak terangkan pada kau Anwar. Kau kata kau pakar ekonomi (ke pokai ekonomi), ini adalah kerana Negara China telah berubah sedikit demi sedikit kearah globalisasi dengan membuka Negaranya sebagai sebuah Negara pasaran terbuka berbanding sebelum ini dimana sistem komunis menghalang mereka berbuat demikian. Negara China berapa juta orang berbanding dengan Malaysia Yob, 1.5 bilion, diulangi 1.5 bilion. berapa banyak beza antara 1.5 bilion dengan 27 juta orang…takkan ini pun kau nak aku ajar jugak macam mana nak kira? Lainla kalau pertumbuhan Negara kita ni negatif, takpela kau yang mangkuk hayun nak buat perbandingan.

Satu lagi, kau ni macam ludah ke langit pastu jilat balik. Ini perumpamaan sesuai dengan kau Anwar. Kau kata kerajaan mengamalkan kronisme dalam pemberian tender atau projek besar. Habis tu kau masa dalam kerajaan tu aku tengok ada jugak kroni kau bagi projek. Tambah lagi kau dulu Menteri Kewangan, memang senangla kau nak luluskan pemberian projek. Kau cermin muka kau dulu baru kata kat orang lain.

Kau bawak-bawaklah insaf, kenapa nak pertikai kerajaan bagi buku teks percuma kepada semua murid yang bersekolah kerajaan. Banyak manafaat dia terutamanya orang miskin. Kau takpela kaya sebab dapat bantuan dari pihak orang asing yang lepas tu ikat tali kat hidung kau, dia bawak je kau ke mana. Lepas tu dia kata ‘ tengok ni saya ada lembu yang dengar cakap saya sebab saya dah bagi dia makan banyak, dia tak pernah bantah cakap saya’. Kita lagi nak menggalakkan orang miskin hantar anak diorang pegi belajar kau pulak memperlekehkan usaha tu. Takkan kau nak kerajaan bagi minyak petrol free baru kau nak kata kerajaan ni bagus. Engkau cakap ikut sedap gigi je bukan melalui pemikiran engkau yang dungu tu. Masalahnya dengan kau ni sama je dengan parti pembangkang yang lain, apa yang kerajaan buat semuanya tak betul.

Sebenarnya kau ni lebih kepada kepentingan politik kau semata-mata. Yang penting dapat jadi PM berbanding kepentingan rakyat. Buktikan apa yang dah kau buat selama kau jadi TPM merangkap Menteri kewangan masa kau dalam kerajaan. Atau pun kau tolong jawab apa yang Dato Nalla cakap dalam MALAYSIAKINI….kenapa orang yang kau percaya selama ni tiba-tiba beralih arah. Kenyataan Dato Nalla sebelum yang mengatakan kau ingin mencalonkan Dato Nalla sebagai calon Parti Keadilan pada Pilihanraya Ijok yang lalu membuktikan yang Anwar ni sememangnya bukan pejuang untuk semua kaum tapi hanya untuk untuk kepentingan peribadi. Sememangnya Anwar ni penipu besar, janji dengan orang pastu buat tak tau je… ini ke yang dikatakann bakal Perdana Menteri yang boleh memberi keadilan kepada semua kaum….Dato Nalla kawan karib dia pun dia tendang, ini kan pulak nak memperjuangkan bangsa Melayu dangan Cina. Tak payahla Anwar… renti  kan je la….

MACAM PAK PANDIR PULAK AKU TENGOK ANWAR SEJAK AKHIR-AKHIR NI….JANJI AKU DAPAT JADI PM (PENIPU MELAYU), YANG ALAIN TU PEGI MAMPOS LA

 

Advertisements

16 Responses to “Apala yang kau mengarut ni Anwar???”

  1. hahaha said

    Hahahaha.. cubaan ko untuk meracuni pemikiran rakyat untuk membenci anwar tak jadi lah woi! Takdak orang yang nak bukak blog ko ni!

    Aku tahu ko ni SB atau orang UMNO yang dah start burukkan anwar sebab korang mungkin tak sempat nak setel semua issue untuk buat PRU sebelum April…

    Taktik tak menjadi woi!

  2. sontoloyo said

    Fuck U la..

  3. aida tasha said

    OMG! you’re so pathetic!

  4. belawan said

    – I salute you Dato sri Anwar. Buat masa ini tidak ada siapa yang selayaknya Dato sri Anwar menjadi PM . Saya heran manusia seperti sesumpah ni tak habis2
    memaki hamun DSAI . Apa kau selesa / berkenan sangat jilat anu perrr lah tu ke .
    Kalau bukan Anwar siapa lagi yang layak menjadi PM ? List out the name…Pak lembek tu lagi ke . Kirim salam, Malaysia akan terus hanyut…….

  5. anti-antianwar said

    mmp haprak la ko nih.. mmg sah tak mengaji habis masa kecik dedulu.. apa la malang mak bapak ko nih..

  6. Melayu Di Tipu UMNO said

    Saya tak faham dengan artikel anda dengan Video yang yang disertakan. Artikel anda contra dengan video yang disertakan.
    Berkenaan rakyat China dan Malaysia.. anda jangan terkeliru.. bukan soal amount yang Anwar sebut tetapi soal PERCENTAGE. Ekonomi China berkembang 13% berbanding jumlah penduduknya. Ekonomi Malaysia 5% berbanding penduduknya. Maknanya mengikut percentage memang kita tewas dengan China. Kalau ikut Amount memang tak boleh banding kerana rakyat China ramai. Tetapi kalau ikut Percentage maknanya kita memang teruk.

    Satu lagi kebencian dan tohmahan anda hanya retorik. Anda cuma membuat tuduhan seperti kronisme.. bagilah contoh apa yang Anwar telah lakukan.

    Soal buku teks percuma. Sepatutnya sudah lama diimplementasikan kerana itu duit rakyat. Kalau kerajaan boleh berhabisan ratusan juta untuk seorang dua individu kenapa tidak boleh untuk beratus ribu rakyat. Bukan kita minta semua free, tetapi berpatutan. Kerajaan sanggup berBOROS tetapi rakyat yang tanggung. Ok kalau anda kata saya buat tuduhan kosong mari saya bagi beberapa bukti. Cuba semak berapa Ratus Juta Kerjaan Habiskan untuk Sebuah Jambatan Yang Tidak Dibina (Tambak Johor). Berapa ratus Juta Bail-Out untuk LRT sedangkan Kerajaan boleh berjimat dari awal jika ianya tidak di swastakan. Kenapa PM perlu beli sebuah lagi Jet untuk kegunaan rasmi sedangkan Global express baru dibeli zaman Akhir mahathir. Kenapa perlu Putra Jaya sehingga bangunan kerajaan kerajaan di Kuala Lumpur ditinggalkan kosong. Kos Putrajaya lebih RM20 bilion.

    Setiap kali projek penswastaan gagal kerajaan kena bayar..Maknanya kita sebagai rakyat lah yang bayar. Sedangkan dari awal kita boleh urus. Bukankah BODOH Kerajaan ITU

  7. boobiebob said

    Hidup Malaysia!!

  8. dr butiq said

    ah ni lgi mangkok hayun 2×5 aje

  9. amdamor said

    Setakat ini hampir kesemua rakyat dah pun sedar mana betul dan yang mana batil. Akal fikiran kita dah pun dapat membeda baik buruk sesuautu isu biarpun ianya hanya percaturan (sandiwara ) sesetengah individu yang berkepentingan. Yang Ikhlas dalam Perjuangan, yang Setia dengan Pengorbanan saja yang akan terus berjaya. Insyaallah

  10. amdamor said

    Setakat ini hampir kesemua rakyat dah pun sedar mana betul dan yang mana batil. Akal fikiran kita dah pun dapat membeda baik buruk sesuatu isu biarpun ianya hanya percaturan (sandiwara ) sesetengah individu yang berkepentingan. Yang Ikhlas dalam Perjuangan, yang Setia dengan Pengorbanan saja yang akan terus berjaya. Insyaallah

  11. wblade said

    bahlol bin kughehajo al kughesekoloh

    perumpamaan pun dicampuradukkan … ataupun otok udenyo dah seghabut habih

  12. frmad said

    This post is very hot, it is high ranked at our site (daily weblog, weblog post ranking site). See http://blogrank.info/indirect-page-to-blog-report/ for more infomation

  13. o'deng said

    sah memang hang ni barua UMNO

  14. Ennie said

    Anwar Ibrahim, kalau lah dia jahat, dia TIDAK MEMBERI KESAN APA2 PADA RAKYAT MALAYSIA. Dia cuma rakyat biasa. Leader come and goes. Dia tak de, ramai lagi orang dari Keadilan dan parti pembangkang yang ada.

    tapi PAK Lah dan Leaders dalam BN kalau dia orang jahat, RAKYAT DERITA OI.
    so.. APA YANG KO MENGARUT NI BLOGGER BARUA?

  15. rasul said

    Memang kerja kerajaan kene bagi kemudahan kepada rakyat, rakyat plak kene tolong kerajaan, antaranya kritikan yang membina, tapi kalo dah sombong dan gila kuasa, rampas harta benda. macammana membinanya kritikan tu pon dikatanya anti-kerajaan. besela,, org zalim…

    dan org jahat plak… walopon dh pandai,, belajo tinggi,,, tpi sampai time tak kene hasrat dia,, jadi bodoh la.. cam ###.

  16. mus said

    KAU ORG JAHAT…
    KAU ORG JAHAT…
    KAU ORG JAHAT…

    sape tu yg jhat?

    TUAN PUNYA BLOG
    BARUA KERAJAAN

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: