Anti Anwar Ibrahim

Bila Manusia semakin gila kuasa..

Posts Tagged ‘MAS’

Apala yang kau mengarut ni Anwar???

Posted by Anwar Ibrahim on January 14, 2008

Aku tak pernah tengok orang Malaysia yang tak pernah bersyukur menikmati kemakmuran yang kita kecapi semenjak merdeka 50 tahun dahulu. Kau ingat kau tu bagus sangat ke Anwar. Kau kutuk kerajaan Malaysia sebab Universiti Malaya berada 200 Universiti terbaik dunia berbanding universiti Singapura. Kau tak sedar ke yang kau tu belajar kat Universiti Malaya tu sebab kerajaan bagi kau peluang untuk belajar. Apa kau ingat kalau kau jadi Perdana Menteri, Universiti Malaya boleh jadi 10 universiti terbaik ke?kalau kau dapat jadi Perdana Menteri, kau rasa kau boleh bagi keuntungan beratus juta ringgit pada MAS ke? kau kan pernah jadi Menteri Kewangan dulu, tapi MAS tak untung jugak. Kau nak cakap Inggeris pun kena fikir dulu (tergagap-gagap) macam mana kau nak bawa negara kita ni ke arah kemajuan. Kau jangan nak kencing orang ramai la Anwar, kalau kau tak kena pecat dulu, aku rasa negara kita ni memang kena bayar cukai tinggi sebabnya kau pandai-pandai nak minta bantuan IMF. Bila hutang dah banyak nak bayar balik IMF, sape yang nak tanggung, rakyatla. Kau kata kerajaan ni bodoh tapi sebenarnya kau tu lagi bodoh, tak pernah bersyukur dah jadi Timbalan Perdana Menteri, lepas tu tak sabar-sabar nak jadi Perdana Menteri. Apa la punya bangang kau ni Anwar. Kalau kau tak puas hati kat Malaysia ni kau buang je la kerakyatan kau tu, pegi duduk mana-mana negara nak terima kau. Kau tengok Negara Indon, India, Filipina lepas tu kau bandingkan dengan Negara kita, apa yang tak cukup lagi? Sebenarnya yang tak cukup tu kau sorang je sebab tak dapat jadi perdana menteri betul tak?

Read the rest of this entry »

Advertisements

Posted in Uncategorized | Tagged: , , , | 16 Comments »